Få nye kunder med Facebook annoncering

facebook annoncering

Facebook er verdens største sociale medie, hvilket afspejles i at det efterhånden er mere normalt at have en Facebook-profil, end det er ikke at have en. Stort set alle danskere tilstede på de sociale medier, uanset om det er Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest eller LinkedIn. Men der hersker heller ingen tvivl om, at langt den største brugerbase befinder sig på Facebook, hvorfor annoncering på lige netop dette medie også er yderst interessant. Ønsker du at få nye kunder, så er Facebook annoncering et rigtig godt sted at starte, da du med garanti vil kunne nå ud til din målgruppe. Det er let at komme i gang, men skal du have komplekse løsninger, kan det være en god idé at få hjælp til Facebook annoncering af et dygtigt Facebook bureau. Med professionel hjælp kan du få mere ud af dit markedsføringsbudget, men du kan selvfølgelig stadig selv komme relativt langt med en velovervejet strategi.

Effektiv push-markedsføring med Facebook annoncering

Annoncering på sociale medier er en af de bedste måder at lave push-markedsføring, hvor du kan nå ud til din præcise målgruppe med dit produkt eller ydelse. Som nystartet virksomhed og iværksætter er det derfor en super god måde at gøre sig bemærket på i markedet, hvis man har en lav kendskabsgrad. Facebook annoncering er derfor særligt velegnet til virksomheder, der sælger et nyt og revolutionerende produkt, der ikke nødvendigvis eksistere i forvejen. Det kan f.eks. være en app eller et smart koncept, som har til formål at disrupte det eksisterende marked.

facebook bureau

Intelligente kampagnetyper

Med Facebook annoncering kan du vælge mellem mange forskellige kampagne, der på effektivvis kan sikre dig de resultater du ønsker. Vil du gerne have flere besøgende, kunder eller nyhedsbrevstilmeldinger, så er mulighederne mange. En af de mest benyttede kampagner er retargeting – og det er ikke uden grund, eftersom den er uhyggelig effektiv.

Med retargeting rammer du de personer, der allerede har vist interesse i din virksomhed ved at besøge din hjemmeside. Med en avanceret opsætning kan du lave dynamisk retargeting, hvor de eksponerede bliver præsenteret for lige præcis de produkter, som de kiggede på, da de besøgte din hjemmeside.

Et andet spændende kampagneformat er Facebook Lead Ads, hvor du har mulighed for at indsamle leads direkte i Facebooks interface. Det kan være både nyhedsbrevstilmeldinger eller telefonnumre, som du indsamler. Det er en god kampagnetype for B2B virksomheder, som har en kompleks og længerevarende kunderejse, hvor målgruppen oftest skal påvirkes over tid.

Der findes et hav af målgrupper at vælge mellem i Facebook Business Manager, og derfor er det selvfølgelig også interessant at lave annoncer målrettet personer, der ikke har kendskab til dig endnu. Her kan du både lave salgskampagner, men også branding hvor formålet vil være at nå ud til så mange mennesker som muligt i din målgruppe.

Endeløse muligheder

Mulighederne er endeløse med Facebook annoncering, men det er vigtigt at arbejde ud fra en bæredygtig strategi, så du ikke spilder dine annoncekroner. Mange virksomheder begår den fejl, at de booster et opslag og dermed ikke benytter sig af Facebooks intelligente annonceringssystem og algoritme. Du kan selvfølgelig komme langt ved selv at annoncere på sociale medier, men hvis du er i et stadie, hvor du gerne vil skalere forretningen, så er det som regel en god ide at benytte sig af et dygtigt Facebook bureau.

Vi håber at artiklen var brugbar for dig, som gerne vil høre mere om dine muligheder for at øge din digitale tilstedeværelse.