Væk kunderne med guerilla marketing

planlægning af guerilla marketing

Har din virksomhed svært ved at ramme kunderne med jeres markedsføring? Får de sædvanlige reklamer ikke kunderne til at komme? Så skal I måske prøve noget nyt. Når den almindelige markedsføring ikke virker, kan guerilla markedsføring have en positiv effekt. Det fanger de potentielle kunders opmærksomhed på en ny måde.

Guerilla marketing er markedsføring med en anderledes, overraskende vinkel. Det er noget uventet og kreativt. I stedet for de vanlige reklamer i postkassen eller på butiksfacaden tager man med guerilla marketing en anden indgangsvinkel. Det kan være udsmykkede biler eller cykler eller bare en flyer, der sættes fast uden på postkassen i stedet for at komme i den. Det kan være eventpiger, der ser folk på gaden i øjnene eller cykeltaxier, der fragter dem hen til butikken.

Få professionel hjælp

Det kan være en stor mundfuld at kaste sig ud i guerilla marketing. Det kan også være rigtig svært at få den helt rigtige ide. Derfor er det smart at få professionel hjælp.

Hos citrusmedia kan du få hjælp til din guerilla markedsføring. Du kan blive inspireret af deres cases og høre om dine muligheder. De har fx tidligere sat plakater på fortove og veje, udsmykket biler og kørt rundt i dem, omdelt kreative flyers og lavet kalkaftryk på gader og stræder. Har du ingen idéer selv, kan de hjælpe dig.

Skal din kampagne bredes ud i hele landet, kan det også blive nemmere med hjælp fra et bureau. De kan sørge for at komme rundt til alle de byer i landet, du ønsker at involvere. Selv kan du blive hjemme, hvis du vil, og bare glæde dig over alle de kunder, der kommer ind.

Kun fantasien sætter grænser

Der er ikke mange grænser, når det gælder guerilla marketing. Faktisk sætter fantasien nok grænser, før noget andet gør. Derfor er det godt at have flere hoveder med, når I skal finde ud af, hvad jeres kampagne skal indeholde. Flere hoveder har bedre chancer for at komme frem til det helt rigtige.

Har du allerede en idé, er du heldig. Tænker du, om den er for langt ude og umulig at virkeliggøre, så spørg, før du opgiver den. Måske kan det faktisk godt lade sig gøre. Måske skal der bare lige skrues lidt på et par ting, før det kan lade sig gøre. Det meste er nemlig muligt.

Lad fantasien vandre, og find på nogle nye, kreative måder at markedsføre din virksomhed på. Sælger I hatte, kan I udsmykke byens statuer med hatte. Ligger jeres butik et stykke væk fra torvet, hvor de store arrangementer foregår, kan I arrangere nogle cykeltaxier, der fragter kunderne til og fra butikken. Sælger I papir, der ikke er lavet af træer, kan I hænge pynt af jeres papir op i byens træer.

Hvad end I finder på, vil I med guerilla marketing fange kunderne på en ny måde. De vil vågne op og blive interesserede, fordi det er anderledes og sjovt. De vil også huske det meget længere, og hvilken virksomhed vil ikke gerne huskes?